Modne diety i ich zalety

Każdego roku obserwujemy zmieniające się światowe trendy. Dotyczą one wszystkich aspektów codziennego życia. Począwszy od modnego koloru tej jesieni, a skończywszy na najlepszej diecie, która przygotuje nasze ciało do zbliżającego się lata. No właśnie – dieta. Jedno słowo, na które niemal każdy reaguje przysłowiową alergią. Kiedy w nasze ręce wpadnie artykuł o nowym i modnym sposobie żywienia, który pozwoli nam raz na zawsze rozprawić się ze zbędnymi kilogramami, pierwsze co myślimy to „głód”. Zazwyczaj wszelkie modne i wymyślne diety kojarzą nam się z brakiem jedzenia oraz z ograniczeniami. Czy jednak wszystkie diety są katorżnicze i niewarte uwagi? Zdecydowanie nie. Dzisiaj przedstawimy Wam trzy popularne sposoby żywienia, które nie tylko pozwolą zobaczyć mniejszą cyfrę na wadze, ale również wpłyną dobroczynnie na całe nasze ciało. Pokażemy ich zalety, a Ty sama zdecydujesz czy podejmiesz wyzwanie z jedną z nich.

Dieta paleo

Jedna z popularniejszych diet ostatnich czasów. Przez niektórych postrzegana jako surowa dieta, w której spożywać należy tylko i wyłącznie niepoddane obróbce termicznej jedzenie. Jej główne założenie to odżywianie się w sposób, w jaki robili to nasi przodkowie w epoce paleolitu. W dzisiejszych czasach nie jesteśmy jednak w stanie w 100% praktykować tego modelu odżywiania, ponieważ środowisko nie jest tak czyste jak kiedyś. Aczkolwiek jedną z zasad, na którą czynniki zewnętrzne nie mają wpływu, jest zrezygnowanie z jedzenia żywności przetworzonej. Etykieta na produkcie powinna zawierać jak najmniejszy skład i być pozbawiona wzmacniaczy smaków, itp.

Rzeczy, które musimy wykluczyć ze swojego menu to:

  • zboża, które zawierają gluten
  • produkty mleczne oraz mleko
  • kasze
  • przetworzone mięso i ryby
  • substancje słodzące
  • oleje roślinne

Produkty niezbędne w diecie paleo, to:

  • ekologiczne mięso oraz ryby
  • warzywa i owoce
  • kiszonki
  • orzechy, nasiona

Dieta paleo składa się przede wszystkim ze zdrowych, nieprzetworzonych i naturalnych składników. Jest lekkostrawna i dostarcza wiele wartości odżywczych. Zaletą jej stosowania jest pomoc w walce z niektórymi chorobami. Będzie idealna dla osób, które zmagają się z nadwagą, astmą, problemami skórnymi oraz nadciśnieniem tętniczym. Dzięki wyeliminowaniu cukru pomoże również w walce z cukrzycą.

Dieta śródziemnomorska

Inaczej nazywana dietą naturalną. Najniższy wskaźnik zachorowalności na nowotwór oraz układ krążenia możemy zaobserwować u ludzi żyjących u wybrzeży Morza Śródziemnego i to właśnie stamtąd wywodzi się ten sposób żywienia. Polega on na ograniczeniu mięsa, w szczególności czerwonego, a także białka, które pochodzi od zwierząt. Należy wykluczyć również spożywanie słodyczy i białego pieczywa. Produkty, z których składa się dieta śródziemnomorska, to:

  • ryby
  • makarony i kasze
  • ciemne pieczywo
  • owoce i warzywa
  • orzechy oraz suszone owoce

Dieta śródziemnomorska w zasadzie nie jest stricte dietą, a tak naprawdę stylem odżywiania. Kiedy zdecydujemy się na ten model żywienia, zapewnimy sobie zdrowie na długie lata. Dieta ta chroni przed wystąpieniem takich chorób jak nowotwór, cukrzyca, Alzheimer czy choroby serca.

Dieta pudełkowa

Jeżeli nie jesteś zwolennikiem gotowania i masz problem z wytrzymaniem dłużej niż tydzień na konkretnym planie żywieniowym – dieta pudełkowa będzie dla Ciebie idealna. O Twoje całodzienne wyżywienie zadba catering, a posiłki będą na Ciebie czekały rano pod drzwiami Twojego mieszkania. Ten rodzaj diety posiada bardzo wiele zalet:

  • sam decydujesz, ile posiłków chcesz spożywać
  • dobierasz dobową kaloryczność, w zależności od Twojego celu
  • każdy posiłek ma obliczone makroskładniki
  • codziennie poznajesz nowe smaki
  • prawie zawsze trafi się fit ciacho
  • ze względu na preferencje żywieniowe, możesz decydować, czy chcesz więcej mięsa w diecie, ryb itp.

Dieta pudełkowa będzie odpowiednia dla osób zabieganych i ceniących sobie swój czas. Trzeba mieć jednak na uwadze, że cena za tę usługę nie należy do najtańszych. Jednak będzie ona zależała w dużej mierze od tego, na ile wykupimy dietę. Może to być jeden dzień, tydzień lub miesiąc czy więcej.

Decydując się na jakąkolwiek dietę pamiętajmy, że nie zawsze musi ona być rygorystyczna i zawierać 1200 kalorii. Jedzenie jest przyjemnością i ma nią pozostać nawet, jeżeli będziemy musieli zrezygnować na jakiś czas np. z cukru. Jest wiele słodkich zamienników, które nie dość, że są zdrowe, to również bardzo smaczne. A może zamiast kolejnej modnej diety, wybierzmy świadome, zbilansowane odżywianie, które zapewni nam zdrowie i piękny wygląd na całe życie?